teknolojinizi nasıl alırsınız ?
teknoloji artık giderek "kişiselleşiyor".
girdiğiniz bir sitede eğer bir şekilde kayıt yapmışsanız karşılaştığınız reklamlar sizin ilgi alanlarınız çerçevesinde seçiliyor artık. ya da kayıtsızsanız bile, reklamlar siteyle, bulunduğunuz ülkeyle, o anda incelediğiniz sayfayla iligli konularda geliyor.
bilgisayar ürünleri sitesini gezerken bilgisayarla, mobilya sitesini gezerken mobilya ya da ev eşyasıyla ilgili reklamlarla karşılaşıyorsunuz.
bazı özel kanallarda, deneme bağlamında da olsa televizyon reklamları abonenin özelliklerine göre seçilmeye başlandı.
ileri teknoloji, prototip olarak olsa bile, yerleştirilen alıcılarla odadaki kişinin özelliklerini algılayıp onların cinsiyetine ve yaşına göre reklamlar ya da programlar seçme şansı tanıyabiliyor.
hatta üye olduğunuz bazı dergilerin editörü doğrudan size hitab ediyor. dergiyi açıyorsunuz gülümseyen bir yüzle editör söze şöyle başlıyor "sayın sema zem,". insanın tüyleri diken diken oluyor, dönüp şöyle bir arkasına bakıyor burada mı bu adam diye.
teknoloji dünyasındaki bütün bu keyifli gelişmelere rağmen benim 1 ay önce oturma odası grubu aldığım firma fatura bahanesiyle ele geçirdiği ev adresime ve cep telefonuma neden "yeni oturma odaları" ile ilgili mesajlar gönderiyor ? amaçları bana "hah hah salak herif . sen aldın ama bak daha güzelleri geldi. üstelik daha ucuz. enayii enayii" demek mi ? yoksa oturma odası satıcıları oturma odasını her her ay değiştirilebilir bir şey mi sanıyorlar ?
4 yıldır abone olduğum derginin içinden "denemeden karar vermeyin" sloganıyla çıkan "hijyenik kadın bağı" nı nasıl denememi bekliyorlar. teknolojileri çok ileri de hanımın muayyen gününde olduğunu mu bildiler diyeceğim, hanım yok . arayıp da "e bana bunu denemek için birini göndersenize" desem bir sonraki sayıda "üyelerimiz arasında sapıklar var" diye beni rezil ederler. sırf onlar mahçup olmasınlar diye deneyeceğim ama, acayip rahatsız bir şey. bir de geri bildirim formu yapmışlar "lütfen doldurun" diyorlar.
"dış görünüş olarak, gittiğim mekanlarda ilgiyi üzerime çekmek adına faydalı olduysa da; kişisel kullanım açısından çok rahatsız edici buldum" diye doldurup gönderdim ben de. ne yapayım.
1 yorum:
Ne oldugu belli olmayan,teknoloj & bilişim politikamız
Arnavutluk Mısır ve Türkiye !
3G, CeBIT'te en çok ön plana çıkan konulardan biri. 2 mbps'lik yüksek hızlar, üstün kalitede mobil video ve audio akışına imkan veren 3G (üçüncü jenerasyon) teknolojisi için Türkiye hala beklemede. AB üyesi 25 ülke ve yeni katılacak aday ülkeler içinde 3G lisansı verilmemiş iki ülkeden biri Türkiye. Diğeri ise Arnavutluk. Ukrayna, Gürcistan, Mısır gibi ülkelerde de lisanslar verildi.
Lisanslar konusunda son durum; 3G ile lisans sözleşmesi için önce ihalenin yapılmasını bekleniyor. İhaleyi de Telekomünikasyon Kurumu'na bakan bakanlık bu yıl sonuna kadar yapacağını beyan etti.
3'üncü nesil 2'nci nesilin bir devamı.3g ile görüntülü iletişim kullanıcıların hizmetine sunulacak. İletişim çok daha hızlı olacak. Kullanıcılar 3'üncü nesille birlikte bugünün 100 misli hızına ulaşabilecekler. Mobil TV uygulamaları daha da yaygınlaşacak.
http://gaykedi.blogspot.com/
Yorum Gönder