28 Mart 2007

6 üstü yarışma

Digitürk müstakil bir kanal daha "yarattı" : TürkMAX.

Hem "Türk" hem de "MAX" nasıl oluyor, o "X" Türkçenin neresinden geliyor, orasını kime sormalı acaba !!!

Bu kanalda "6 üstü yarışma" adında bir yarışma programı başladı.

Kanal, bahsi geçem yarışma için "Arkadaş gruplarının, ev toplantılarında bir araya geldiklerinde oynadıkları oyunlardan esintiler taşıyan rengârenk bir yarışma programı. Programın sunuculuğunu, sevilen oyuncular Deniz Özerman ve Belit Özükan üstleniyor. Kendilerinin de katılacakları bu keyifli yarışma boyunca, akışı idare eden ve gerektiğinde müdahelede bulunan, esprili bir ses de varlığını hissettiriyor...

Yuvarlak bir masanın etrafında ev sahipleriyle birlikte dört ünlü daha oturuyor. İki takım halinde yarışan altı kişinin her birinin arkasında, diğer yarışmacıların görebildiği fakat kendisinin göremediği bir ekran bulunuyor. Yarışma boyunca altı farklı oyun oynanıyor ve yarışmacılar, öteki monitörlerden yola çıkarak kendi arkasındaki ekranda yer alan nesneyi, sözcüğü, cümleyi veya resmi tahmin etmeye çalışıyor. Kimi zaman da diğer yarışmacılara ekrandaki görüntüyle ilgili sorular sorabiliyor, ipuçları alabiliyor... Kısacası taklide, hızlı düşünmeye ve anlatmaya dayalı olan “6 Üstü Yarışma”, ev ortamında keyifli bir oyuna dönüşüyor...
" şeklinde bir açıklama getirmiş.

Eh reklamlar güzel, tanıtım güzel, sunuculardan en az bir tanesi güzel seyredeyim dedim.

Çok fazla özelliği olmayan ve bir bölümü de tabu isimli meşhur oyundan "aparılmış" bir yarışma, kazanmak için bilgi gerektirmiyor ve bana fazla keyif vermedi.

Ayrıca meşhur olmaktan ziyade bir sanatçı kişiliği de olan bazı kişilerin ne kadar "boş" ve "kıt" olduklarını göstermesi açısından, belki sosyolojik bakımdan farklı olarak da değerlendirilebilir.

Yarışmanın bence genel yapısı bu olmakla birlikte asıl bahsetmek istediğim özelliği "curcuna" kısmı.

Tanıtımında da denildiği gibi "Arkadaş gruplarının, ev toplantılarında bir araya geldiklerinde " kısmı oldukça ön plana çıkmış. Nasıl bir gürültü, nasıl bir kargaşa anlatmak mümkün değil.

Yeri geliyor 6 kişinin hepsi aynı anda, bağıra çağıra konuşuyor. Yeri geliyor hepsi birden bağrışıp ortalığa latifeler saçıyor. Elim ses düğmesinde anca seyrediyorum...

Hani yarışmacılar buna uymuyorlar, spikerler ne güne duruyor. Hadi spikerler acemi e yönetmenler ne işe bakıyor; anlamadım gitti.

Bu "arkadaş muhabbeti" bir apartmanda yapılsa 1 saat dolmadan karakolluk olurlar cümleten.

Onu bir söyleyeyim demiştim....

2 yorum:

md dedi ki...

Cidden boyle bilgi yarismalarina cikan unluler kendilerini cok rezil ediyorlar. Hicbir sey bilmiyorlar. Ben bir zamanlar Passaparola'yi izliyordum. Cok komik cevaplar veriyorlardi. Garip gercekten. Cunku genelde insanlar imkanlari olmadigi icin okula gidemez, egitim olanagi olmaz. Ama onlarda maddi olanakta var ama baska seyler eksik.

uzak-distant.blogspot.com

Adsız dedi ki...

İYİ AKŞAMLAR ŞU ANDA YAYINLANAN YARIŞMADA KIRMIZI MASADAKİ ERKEK YARIŞMACI YASAK KELİMEYİ SÖYLEMESİNE RAĞMEN KELİME KABUL EDİLDİ.HAK YENİYOR ESEFLE KINIYORUM.ÇOK EĞLENCELİ BİR YARIŞMA.