07 Eylül 2006

kandil mesajları ( bayram, tebrik vb.).

bugünün kandil olduğunu bilmem, kutlu ya da mübarek olması için yeterlidir. hatta ben bunu bilmesem bile gün açısından hiçbir şey değişmez. hazır bunu biliyorken gelenekler gereğince aile ve çevre büyüklerininkini de kutlamak doğru bir davranıştır. birkaç sevdiğim arkadaşımla da tebrikleşebilirim. keza iş nedeniyle yine muhtelif tebrikler olabilir.

içinde bulunduğumuz devir dolayısıyla olduğunu sanıyorum, kalabalık iş yerlerinde kapı kapı dolaşıp tanıdık tanımadık herkesle kandilleşen kimseler de var. grup halinde odaya girip herkesle kandilleşip gidiyorlar. bu da yeni ya da farklı bir yaklaşım olsa gerek.

lakin şimdiye kadar sokakta avaz avaz herkese iyi kandiller dileyen, camı açıp kandiliniz mübarek olsun diye bağıran, elinde 200 adet karanfil ve üzerine iliştirilmiş "kandilinizi tebrik ederim" yazılarıyla sokakta dolaşıp bunları her bulduğu posta kutularına atan kimseyi görmedim.

ama üye olduğu bütün gruplara, bir kelebeğin kanatlarının üzerine yazılmış tebrik mesajını gönderen onlarca insan var. üyesi olduğum ve an itibarıyla moderatörüyle " her mesajın altında 'kutlama mesajları yayımlanmaz' yazdığı halde neden bilmem kaçıncı kandil mesajını alıyorum ben" diye tartıştığım, her mesajı yayımlayan gruplar da var.

"tartıştığım" diyorum, zira adama böyle sordum o bana "beğenmiyorsan git, seni burada
zorla tutan yok, işiniz gücünüz eleştiri" gibilerinden bir cevap verdi. ama soruma cevap vermedi. üstelik "nerde yazıyor öyle bir şey" dedi. evet moderatör bana bunu dedi.

şimdi "ahan da burada yazıyor" diye gösterdim. sanırım cevap vermeyecek. zira ilk mesaja gelen saldırgan cevap süresini çoktan aşmış olduğu halde henüz tık yok. sanırım "hık" diyebildi sadece.

neyse, konudan uzaklaşmayayım…

dini konularda ahkam kesebilecek bilgiye sahip değilim. o yüzden bu internetteki üyesi olunan bütün gruplara mesaj göndermek suretiyle kandil kutlamanın sevabı, gunahı ve diğer yorumları konusunda bir şey söyleyemeyeceğim.

lakin şunu söylemek isterim: canımgrubum 'da an itibarıyla (öğlen 13:00 suları) yayımlanan kandil mesajı sayısı 1(bir). ( %100 yanılıyorsam 2(iki)) moderatörlerden duyduğuma göre gönderilen toplam kandil mesajı sayısı da 582. yazıyla yazarsak beşyüzsekseniki oluyor.

hangi grup üyesi posta kutusunda 582 adet kandil mesajı görmek ister. ki bu akşama kadar 1000 (bin - bu daha kolay yazılıyormuş - ) olur sanıyorum. hatta kandil mesajı atan üyelerden kac tanesi 581 adet mesaj daha gormek ister. ( ki bu akşama kadar 999 u bulur gibi bir saplantılı yaklaşım sergilemek istemiyorum ) (yazıyla dokuzyüzdoksandokuz oluyor. zor iş bu...)

tıklanan nesne fare, tıklayan nesne parmak. ama bunlar vücudumuza bağlı ve o da beynimiz tarafından yönetiliyor. da bazen anlayamıyorum bu nasıl yönetim :)

bu yazının ana fikrini kendi kendime "kaş yaparken göz çıkartmak" olarak düşündüm. İyi dilekte bulunurken mesaj terörü yaratmak.

Ve sıradaki sözü de atalarımız "Yahu benim gönderdiğim 1 tane mesaj, bundan ne olacak" diyenler için söylüyor : "damlaya damlaya göl olur"

gün mübarek gün, o yüzden fazla uzatmıyorum ve dallandırmıyorum örneklerle yorumları. bu yazılık "yazarken düşündürüp, düşündürürken güldüren, güldürürken zayıflatan, zayıflatırken uzatan ve uzadıkça bayan" bir yazı olsun artık..

tamam sustum..
:)

Hiç yorum yok: